Haal het beste uit uzelf

  • Heeft u  kennis in huis, maar slaagt u er niet in om daarmee tot de gewenste resultaten te komen?
  • Weet u wat u wilt bereiken, maar loopt u in de praktijk steeds tegen dezelfde obstakels aan?
  • Heeft u het gevoel dat u niet verder komt ondanks uw inspanningen?

Dan is coaching wellicht de manier om uw doelen te bereiken.

Wat is coaching?

Coaching is een actieve manier om u uit te nodigen om het beste uit u zelf in te zetten voor het (OR-)werk. Dit betekent dat u uw eigen wensen tot verandering formuleert en ermee aan de slag gaat. De coach stelt u vragen en helpt u de blinde vlekken te ontdekken. Zo bereikt u zelf en toch samen het afgesproken doel. De coach daagt u daarbij uit, zodat u nieuw gedrag en nieuwe denkwijzen uitprobeert. Met uw coach ontdekt u het ingesleten patroon en leert u dit te doorbreken. Dat geeft energie om een nieuwe weg in te slaan. Voor coaching hebben wij een speciaal opgeleid en ervaren team. Onze coaches combineren hun ervaring als coach met de kennis van medezeggenschap, management en organisatie. Onze coaches werken met verschillende methodes zoals provocatief coachen, wandelcoaching of leiden u op tot collegiale coach.

Hoe werkt coaching?

Coaching kan op verschillende manieren worden in gezet, afhankelijk van uw vraag en uw wensen:

Individueel: Denk hierbij aan een individueel traject, bij u in het bedrijf of op een externe locatie.  Dit traject richt zich volledig op uw eigen vraagstuk(ken). Dit traject kan op zichzelf staan, maar ook als opvolging of onderdeel van een cursustraject kunnen wij coaching bieden.

Teamcoaching: Bij teamcoaching leert het team in de spiegel kijken en gaan de teamleden met elkaar in gesprek over de samenwerking. De teamcoach zorgt daarbij voor ondersteunende middelen, feedback en theorieën. Zo leert het team kijken naar de huidige en gewenste situatie.

Wat levert coaching op:

Een aantal reacties op coaching door SBI Formaat:

“Na mijn coaching kreeg ik meer zelfvertrouwen en kon ik mij zelfbewuster opstellen ten opzichte van mijn directie. Tegenwoordig raakt het mij niet meer als mijn overlegpartners boos op mij zijn.”

“Ik heb geleerd om mij zakelijker op te stellen in gesprek met mijn klanten en ook leidinggevenden. Ik kom nu beter over en bereik daardoor meer resultaten in klantgesprekken.”